Iowa Super Soccer – Lullabies To Keep Your Eyes Closed

Polska muzyka nie jest tak wieśniacka jakby to się mogło wydawać. Gdzieś pomiędzy takimi wykonawcami jak Feel, Gosia Andrzejewicz i Verba istnieją zespoły, które potrafią grać i to robią. Mimo, że nie mają sławy, pieniędzy to czuć, że jest to prawdziwe. W Mysłowicach nie brakuje tego typu zespołów. A ostatnio Iowa Super Soccer w pełni pozwala nam zapomnieć chociażby o Myslovitz.

Przyznam, że z początku obawiałem się, że może ten debiut okazać się zupełnym nie wypałem. Bałem się przynudzania a la Negatyw i wtórności w stylu Gutierez. W końcu Iowa to składanka z tych zespołów plus Twisterella i Peru, których akurat szczerze mówiąc nie znam. Na szczęście się myliłem. Bo Iowa to zupełnie nie ten typ muzy. Żadne indie, żaden rock’nroll, żadne gothic techno. Czuć, że ta ich alternatywność nie jest sztuczna. Bo jak wiadomo obecnie alternatywa to nie alternatywa. W całym tym pozerstwie dookoła widać u nich prawdziwą chęć tworzenia. A to, że nagrywają po angielsku to nie oznacza, że chcą być jak chociażby Out of Tune. Bo ich teksty przynajmniej o czymś są.

Obawa nr 2. Natalia Baranowska plus Michał Skrzydło. Jakoś zawsze byłem negatywnie nastawiony do damskich wokali w rock grupach. Może przez to, że jak ktoś mi mówi kobieta rock to od razu mam przed oczami takie coś. Jednak okazało się ok. Jest to duży plus. Wokale się fajnie uzupełniają i mi się to nawet podoba. A nawet powiem, że Natalia ma bardzo przyjemny dla ucha głos. Miło się tego słucha.

Na płycie jest melancholijnie, akustycznie, spokojnie, pogodnie. Nutki w sam raz na okres jesieni, który trwa i nie odpuści. Aura jest dołująca, ale przy takiej muzyce jakoś lżej się to znosi. Na długie jesienne wieczory Iowa jak najbardziej. Ja akurat mam tak, że na jesień ostro napierdala się u mnie Radiohead, KDZKPW, Arcade Fire i te klimaty. Ostatnio dodałbym do tego jeszcze właśnie polski debiut z Mysłowic. Na wiosnę pewnie wrócę do lajtowych klimatów a la The Strokes czy Kooks, jednak zima u nas na arktycznej Polsce jest długa więc często będę wracał do tych zespołów pewnie.

Reasumując. Iowa Supers Soccer daje radę. Na polskie realia są naprawdę wartościowym zespołem. Gdyby debiutowali na przykład w Anglii to by pewnie zginęli gdzieś pomiędzy indie zespolikami na MTV2. W Polsce mają już jakąś określoną liczbę słuchaczy na których mogą liczyć. Nazwę mają zajebistą. Taka z amerykańska. Podoba mi się. Z pewnością inspirują się artystami z United States of America. Ogólnie mysłowicki band to mocny punkt jeżeli chodzi o odkrycia, debiuty 2008 roku nad Wisłą. Rentony i inne się chowają. Ocena: 6\10. I na koniec The River.

21 uwag do wpisu “Iowa Super Soccer – Lullabies To Keep Your Eyes Closed

  1. Jaki rock?! Jaka rock grupa!? Przeciez na całej płycie nie ma ani przez chwile gitary na overdrive’e?! Co Ty ściąg… kupiłeś?! Iowa to byanajmniej nie kapela rock’owa…

  2. jak coś ma w nazwie super to musi byc rock..nie jest tak? od ludzi znajacych se an rzeczy dowiedzialem sie ze michal skrzydlo ma fatalny akcent i zeby wypierdalal do angli na wozek widlowy i popracowal na swoim angielskim, ale ja sie nie zgadzam, ja lubie i pozdrawiam… ‚i will die..’

  3. ja pierdolę, jasny chuj, nosz do kurwy nędzy…pewnie, że ‚co za kurwa różnica’.. Jakby Yorke powiedział, że ich muzyka to folk to przestajesz słuchac, bo Ty kurwa nie słuchasz folku.. co za myślenie..pojebani studenci

  4. Jakby to byl blogasek o zwierzątakch to miałbym to w dupsku czy Iowa ro rock czy wegetariański numetal. Ale, że to blog muzyczny, dla kogoś kto nie zna Iowa, chyba wazne będzie przydzielenie to do określonej kategorii. Więc Boo(cu) wyluzuj troszeczkę, bo nie trafiłeś w mój „studencki” tok myślenia…

  5. przepraszam szadi, to nie tak, mam uraz bo stary mi kręci wory w maszynce do mięsa, wcale tak nie mysle , mam lekkie objawy autyzmu i prostate , zazdroszcze ci ze jestes studentem , bo ja bym bardzo chciał ale nie moge bo u nas z dziada na pradziada robi sie na roli i kopie ziemnioki, wiec ja tez kiedys dostane z dziada na pradziada kombajn i byda nim ziomnioki zbiroć, i kury doić tyż byda srogo. meszkam se w ziemionce z gliny i mom nawet radyjo. jo jo elo

  6. a tak na poważnie Boo, to się skompromitowałes, od tego jest gatunek żeby muzykę za kwalifikować, skoro rh byłby folkiem to nie był by RH bo nie grali by tego co by grali tylko folk, logiczne, tylko jak dla ciebie nie bardzo, może jakieś zaburzenia lekkie z kontaktowaniem ? po drugie z takim poziomem wypowiedzi psujesz dość zepsutego już bloga , zero poziomu, a jeśli masz ochotę kogoś powyzywać za zrujnowane życie, przejdz do pokoju obok .

  7. mój blog zepsuty? nadal masz żal za tego czesława? daj se spokój, żyjmy dalej. a tak poza tym to wrzućcie sobie na luz, odpalcie Cut Copy i dajcie sobie buzi na zgodę.

  8. i Pawle , gatunek służy do zdefiniowania i pewnego sprostowania w muzyce, to tak jakby ludzie się nie nazywali, nie było było by imion ani nazwisk, nie było by kolorów, i nie było by nazw posiłku
    „on człowiek je jedzenie tam ” „człowiek idziesz pić picie ? pewnie czlowieku ide pic picie a gdzie idziemy pic picie ?” ” tam idziemy pic je, tam ” „a jakie picie pijemy? ” ” no picie normalnie pijemy a jakie picie mamy pić ” ?

  9. no spoko, tylko ja nie za bardzo lubię określać muzykę. Bo obecnie to trudno się to robi. Bo jak widzi się, że Katy Perry jest indie a Out of Tune alternative to ja wymiękam. rozumiem, ze określenie alternative rock było niefortunym określenime Iowy więc zmieniłem to na alternative. temat uważam za zamknięty.

    Nie chciałbyś spotkać Boo na ulicy 😛

  10. w jaki sposób komentarze mogą „psuć” bloga?
    Life in a glasshouse – jazz
    Idioteque – techno
    Faust ARP – folk
    house of cards – pop
    Electioneering – rokędrol
    Exit Music (For a Film) – poezja śpiewana
    boo – indie
    tapczan – soft rock
    Roland – art punk

Skomentuj

