Czesław Śpiewa – Debiut

Chciałbym tą recenzją zdemaskować pewnego Polskiego Duńczyka, który dziwnym trafem robi sobie pieniądze na Polakach.

Czesław Mozil, który urodził się w Polsce ale wychował w Danii, ukończył tam szkołę muzyczną, grał na akordeonie i robił muzykę do spektakli teatralnych. Nagle przyjechał do Krakowa i wydał płytę „Debiut”. I tu już pojawia się problem. Bo ta płyta jest tak marna, że nie rozumiem tego całego zachwytu. O ile jestem w stanie zrozumieć hype na trójce (tam zawsze różnorakie gówna puszczali nazywane alternatywną muzą) to o tyle nie jestem zrozumieć dlaczego Rojek zaprosił go na Off Festival. Może miał powody, może… Cóż nie będę oceniał Czesława pod względem koncertów. Czesiu, widzimy się w Mysłowicach.

Wracając do płyty. Dziwi mnie ten sukces. Muzyka brzmi jak żywcem wyjęta z teatru a przecież Polacy są akulturalni i pojęcie teatru tagują frazami nudy, zieeew, dupa itd. podkłady perkusyjne w stylu cyrkowym wkurzają niemiłosiernie tu akurat może się podobać Polakom, którzy zasłuchują się w muzyce biesiadnej. Czesiu śpiewa łamanym polskim a przecież u nas żydzi, murzyni i obcokrajowcy nie są mile widziani. Zaraz ktoś powie: nie wszyscy albo przytoczy zdanie: „a polska słynna gościnność?”. Z pierwszym się zgadzam, mi nie przeszkadzają obcokrajowcy. W zasadzie wolę ich bardziej od Polaków. A Polska słynna gościnności? Nie bądźcie hipokrytami, polska słynna gościnność istnieje, ale w krainach dawno zapomnianych przez cywilizację. No i na koniec zostawiam sobie teksty. Kto normalny śpiewa o żabie tonącej w betonie albo o Mieszku i Dobrawie? Teksty są beznadziejne. Same tytuły kompozycji odstraszają: „Kradzież cukierka”, „Efekt uboczny trzeźwości” albo „Pożycie małżeńskie”.

Kolejnym słabym pomysłem jest mieszanie gatunków. Mieszanie Punku z Folkiem? Jakby jeszcze to dobrze zrobić. Nie w tym przypadku. Tandeta. Oczywiście atutem Czesława jest inność. Sprzedaje pewnie już płytę na poziomie Video, Feel, Cerekwickiej czy innej Andrzejewicz, ale wyróżnia spośród się tego typu wykonawców, ale to nie oznacza, że jest w porządku. To, że ktoś jest inny nie oznacza, że jest od razu lepszy. Przeważnie faktycznie jest lepszy, ale nie w tym przypadku. W tym przypadku Czesław raczej kreuje się tak na siłę.

Mam nadzieję, że nie odstraszyłem was przed wyjazdem na Off Festival. Czesław wydał słabą płytę i mam nadzieję, że zakończy się jego działalność na debiucie. On raczej nie ma nic ciekawszego do zaprezentowania. Ocena płyty to: 2\10. Pożycie Małżeńskie w zasadzie brzmi ciekawie i niektóre kompozycje mają nawet dobre paru sekundowe momenty. Niestety literackie teksty, cyrkowe perkusje albo inne pierdoły niszczą wszystko. Mogło w sumie by być dobrze, ale trzeba byłoby wiele zmienić.

21 uwag do wpisu “Czesław Śpiewa – Debiut

  1. Ta recenjza nie powienna mieć w ogóle miejsca. Żadnym odkryciem jest fakt, że Polska na pirwsze strony daje komercyjne badziewie zamiast naprawdę naprawde dobrej muzyki. Równie duży sukces osiągnął np. Feel, Virgin, więc skąd to zdziwenie dnośnie sukcesu Czzesłwa…?!

  2. chopie..to miałem ubaw jak to czytałem, co ty wiesz o alternatywie skoro ciągle mylisz pojęcia, twierdzisz ze alternatywy jest Renton a czesław komercyjny ? brawo ! zeby sprostowac, to nie bądz takim megalomanem bo w moich oczach to ty piszesz o gównie i gówna słuchasz, i widac jestes bardzo nie obiektywny , bo czesława trzeba doceniać za sam fakt ze gość na akordeonie potrafił nagrac płyte, i to płyte z zabawą językiem i ze spora dawką humoru ,jarasz sie natomiast masówką jakiej sporo w twoich recenzjach a sam piszesz ze ludzie słuchają masówki, zdecyduj sie oco tobie chodzi, i skończ z tym „paweuuuu” bo to pedalsko brzmi

  3. Nie twierdzę, że Renton jest alternatywny. To, że napisałem recenzje tego zespołu to tylko z tego powodu, że wystąpią na Offie. I o jakiej masówce mówisz? Czy ja tu piszę o Feelu itd? CO prawda pojawiają się płyty bardziej komercyjne (Kooks, We Are Scientists), ale trzeba zauważyć jakie oceny wystawiam. Mam prawo do tego by mi się nie podobał Debiut Czesława i mam prawo by o tym napisać. To, że wam się podoba jak gra na akordeonie a mi, że nie podobają się jego punkowo-folkowe kawałki nie świadczy od razu o jakiejś megalomani z mojej strony.

    P.S. tapczan nie jest mniej pedalski od paweuu 😛

  4. znam ludzi co na okrągło śpiewają „maszynka do świerkotania” (czy jakoś tak… ) No a „vayamos companeros” – co o tym Reczu sądzisz? Pozdrawiam

  5. „bo czesława trzeba doceniać za sam fakt ze gość na akordeonie potrafił nagrac płyte” – ale że stał na nim w studiu nagraniowym, czy jak? bezsęsu:|

  6. Nie lubie dziada, piosenki tak szybko się nudzą jak zaczynają podobać. Teksty na poziomie Mezo i Kaji Paschalskiej i pedoFEEL. No cóż większość naszych rodaków lubi słuchac płycizny 😉

  7. Cóż… słuchałem kilku piosenek… dziwne to trochę 😀
    „Maszynka”, którą promowało kilka rozgłośni radiowych w zasadzie identycznych (RMF i Zet oraz trójka) już obrzydła.
    Czekam na kolejne recenzje!

  8. ja mam wrażenie ze połowa z osób komentujących tak naprawde pierwszy raz spotyka sie ze zjawiskiem muzyki kabaretowej, mało tego, doznają jeszcze wiekszego zdziwienia kiedy to okazuje sie ze taką płyta nagrywa powiedzmy „polak” i wtedy zdziwienie , bo stareotypowe myslenie polaka opiera sie na znegowaniu za sam fakt ze jest polski, jakbyś miał napisac recenzje Dresden Dolls to by ci było głupio bo bys nie wiedział z czym dokładnie masz do czynienia i jak ujac pewne kwestie w słowa aby nie wyjśc na idiote, nikt nie wezmie pod uwage tego ze płyta taka jest, Czesław jest też , i robi coś fajnego, nie ważne czy ktoś lubi tandetny indie, czy inne tego typu smiechy, wiadomo ze jego płyta czy jego osoba nie dorówna wielkości wielu polskim artystom o których tak naprawde nie wiecie, nie wiecie wy komentujący, a takich dla waszego zdziwienia jest paru. wiec mój apel brzmi tak, doceńcie to ze nie jest to kolejne myslovitz, następna steczkowska, tylko jest Czesław

  9. Heheheh, kochaaaaany, ale Ty deczko zaprzeczasz tutaj sam sobie 😀

    Pochwal się lepiej, jakiej to „alternatywy” sam słuchasz ;D Nie jestem jakoś wybitnie obeznana, ale zawsze mi się wydawało, że muzyka alternatywna opiera się na niekonwencjonalnych rozwiązaniach, tymczasem Ty kurczowo trzymasz się „normalności” i wszystko co inne jest u Ciebie „be”, punka z folkiem nie można łączyć, a teksty muszą być przede wszystkim NORMALNE 😉

    Z tej „recenzji” (wybacz, ale recenzją tego nazwać nie mogę, w takiej formie wypowiedzi wykonawcy recenzowanemu należy się szacunek, nawet, jeśli ocena jest negatywna, u Ciebie tego szacunku nie zauważam) można wywnioskować, że Czesław jest zły, bo odniósł sukces. Dziwne jest u osoby, roszczącej sobie prawo do tytułu znawcy muzyki, ocenianie wykonawców nie na podstawie ich twórczości, tylko popularności 😉 Bo chyba tylko w ten sposób (albo będąc całkowicie głuchym ;)) można do jednego worka wrzucić Czesława i Feel. Bo muzyka alternatywna jest tylko dla wybitnych, wrażliwych jednostek, takich jak miły autor „recenzji”, łii? „Wszyscy”, o których wspominasz na początku, nie mogą słuchać muzyki alternatywnej, BO NIE. Bo ona nie jest dla mas, tylko dla wybrańców. Jeśli spodoba się zbyt dużemu gronu osób, przestaje być wartościowa ;D A Gosia Andrzejewicz jest bardziej alternatywna od Tworzywa Sztucznego, bo ma mniej odsłuchań na last.fm ;D

    Z góry przepraszam za ewentualne nadinterpretacje. Pozdra!

    pe-es: NIE, NIE JESTEM FANKĄ CZESŁAWA.

  10. „zawsze mi się wydawało, że muzyka alternatywna opiera się na niekonwencjonalnych rozwiązaniach” – Michał Wiśniewski ma nietypowy głos. Czy zatem jest alternatywny? Pudzian Band ma niekonwencjonalne teledyski. Czy jest alternatywny? Można tak w kółko. Nie wiesz co to alternatywa i próbujesz mi wmówić, że ja się nie znam. Tak się składa, że muzyka Czesia wpisuje się w mainstream, ale na siłę ktoś chce wmówić wszystkim, że to alternatywa. Miałem wprost napisać, że jest chujowy? Sam Czesław wydaje się być miłą osobą, ale tworzy ciulatą muzykę.

    Po drugie każdy może słuchać muzyki alternatywnej. Jednak źle jest jak ktoś słucha komercyjnego gówna i myśli sobie, że słucha zajebistej alternatywy. W ogóle pojęcia alternatywa, independent itd zostały zdeformowane.

  11. Jesli chodzi o texty Czesława to z tego co zasłyszałem texty piosenek powstawały na jakimś blogu przy udziole samego muzyka jak i wszystkich zainteresowanych na ów blog zaglądających. A jeśli moge dodać słówko o dorobku muzycznym Czesłąwa proponuje zapoznać się z taką formacją jak Tesco Value. Pozdro.

    Paweuuu

    fakt pedalsko

  12. Nie rozumie co co ci chodzi paweuu ?? mi osobiście bardzo podoba się Czesław Śpiewa !!! Jak ktoś nie został wychowany w Polsce to nie znacz, że nie może tu wrócić i nie robić kariery. Jego muzyka nie musi się wszystkim podobać ale nie możesz tak krytykować jego tekstów i pisać, że ma „chujowe” teksty bo to obraża jego twórczość i osobę to jest tak jakby ktoś napisał, że jesteś dupkiem nie znającym się na niczym !!!
    P.S Pomyśl najpierw zanim napiszesz !!!

  13. „Jego muzyka nie musi się wszystkim podobać ale nie możesz tak krytykować jego tekstów i pisać, że ma “chujowe” teksty bo to obraża jego twórczość”

    Racja nie musi się podobać, mi się nie podoba wcale. -> mogę krytykować jego teksty jak tylko zechcę, jestem recenzentem. -> nie mogę obrazić jego twórczości krytykując tych tekstów. proste. to nie są jego teksty tylko zlepek pierdów z onetu.

    Wracaj do podstawówki

  14. huh.. Moge sie zalozyc jakby Kombajn odniósł sukces, to też byś po nich pojechał.

    PS. A ja lubie czesława,
    PPS Sory za necroposting.

  15. no cóż. pogdybajmy. Gdyby Kombajn odniósł sukces przy tym jak się zachowują na scenie tak jak teraz, przy tej samej muzyce to wątpie bym ich krytykował. To, że zespół odniósł sukces nie oznacza, że jest gorszy. Radiohead odniosło sukces a ja ich uwielbiam mimo to. Jeżeli natomiast odnieśliby sukces przy marnych kompozycjach i pozerskim image’u to raczej by mi się nie podobali. Tyle na ten temat.

Skomentuj

