Myslovitz – Skalary Mieczyki Neonki.

Rok 2004, był rokiem przestępnym i obfitującym w różnorakie niespodzianki. Polska wstąpiła do Uni Europejskiej, Grecja wygrała Mistrzostwa Europy, Świat przyglądał się uważnie wydarzeniom na Ukrainie i Iraku, na lekcjach geografii wprowadzono nową definicje do nauczenia się – Tsunami. Natomiast w Świecie muzyki zadziwił zespół Myslovitz, który wydał dziwaczną płytę. Album różniący się od pozostałych śląskich rockmenów wzbudził wiele mieszanych uczuć.

Zacznijmy od tego, że Skalary Mieczyki Neonki to nie najgorszy album w dziejach grupy, chodź pojawiły się i takie głosy wśród fanów grupy. Ja osobiście mam ogromny sentyment do tego krążka, gdyż jest to pierwsza oryginalna płyta, którą dostałem ever. Po jej przesłuchaniu byłem w ogromnym szoku, słuchałem jej, ale sporadycznie słyszałem Rojka. Później na pudełku przeczytałem: Improwizacje. Nie byłem na to przygotowany, ale mimo, że wokal sporadycznie się pojawiał płyta mi się spodobała. Była w czołówce albumów Myslovitz w moim osobistym rankingu.

Skalary Mieczyki Neonki to absolutna nowość na polskim rynku, nikt wcześniej a przynajmniej nie znam takiego zespołu by wydał podobną płytę. Było to dość ryzykowne posunięcie ze strony Rojka i reszty paczki. Mogli oni z dnia na dzień stracić wiele, ale jak wiadomo zespół obecnie ma się dobrze i występuje w różnych pierdołach (Tele Kamery). Wracając do płyty. Nadal cholernie mi się podoba, jest mocno wciągająca. Utwory na niej są mocno psychodeliczne i wprowadzają w niesamowity trans. Zespół pokazał, że potrafi i w ten sposób tworzyć. Każdy element podoba mi się porównywalnie. Dynamiczna perkusja, melancholijne klawiszowe melodyjki, niesamowite gitary no i pojawiający się od czasu do czasu wokal wprowadza w zadumę. Rojek stanął na wysokości zadania. Najbardziej niszczący utwór to moim zdaniem „W Sieci”. Zniewala mój umysł do dnia dzisiejszego. Ogólnie płyta stoi na równym momencie, nie ma momentów słabszych. Każda piosenka zasługuję na uwagę tak samo.

Obecnie, gdy jestem bardziej osłuchany muzycznie, wiem, że zespół nawiązał tą płytą do twórczości zespołu Mogwai. Oczywiście jest wiele różnic, bo na przykład do tej pory Mogwai nie ma wokalu, ale i jest wiele podobieństw. Mimo wszystko Szkoci są mistrzami w tej dyscyplinie, ale Myslovitz pokazał, że także potrafi stworzyć coś innego niż popową piosenkę trwającą 3 minuty z wpadającym w ucho refrenem i chórkami w tle. Ocena: 7\10

11 uwag do wpisu “Myslovitz – Skalary Mieczyki Neonki.

  1. scenariusz dla moich sąsiadów, długość dźwięku samotności. To typowo popowe piosenki. Te piosenki są najbardziej popularne w Polskim społeczeństwie i nawet mój wujek rolnik je zna.

  2. Mhm, świetny wstęp, serio, sama recenzja też bardzo dobra – uwględnienie osobistego stosunku, nawiązanie do Mogwai. O albumie się nie wypowiem, bo znam tylko dwie piosenki, które notabene należą do najlepszych w całym ich dorobku („życie to surfing”, „czerwony notes, błękitny prochowiec”).

  3. Skąd wiesz, że należą do najlepszych z ich dorobku, z porcysa?;P Skoro nie znasz całego albumu nie możesz mieć pewności, że nie ma na nim czegoś lepszego…chyba. Jak źle mówie to przepraszam

  4. *piosenek*. Z tego co się orientuję, to na tym albumie nie ma więcej normalnych piosenek (chociaż może się mylę, mam to gdzieś). Dyskografię Mysłovitz znam.
    ps. Porcys zjebał Skalary, więc zarzut oczywiście nietrafiony.

  5. no cóż..zwracam honor-nie zwróciłem uwagi na to, że piszesz o *piosenkach*
    ps. to nie był zarzut, to było pytanie;] a propos porcysa-dialog zasłyszany:
    X: Czytasz porcysa?
    Y: To jakis test na głupotę?

  6. dobra, nieprecyzyjnie napisałem:)

    Recz znowu będzie gadał, ze offtop…

    Rzeczywiście, porcys jest swego rodzaju testem na głupotę… Ale zauważ, że każdy test na głupotę jest zarówno testem na inteligencję:)

Skomentuj

