Radiohead – In Rainbows

No i się doczekaliśmy. Już rok temu miała się pojawić nowa płyta Radiohead. Nie pojawiła sie, ale Thom wyskoczył ze swoja solową płytą. Jednak już jest, można ją ściągnąć, i tylko na razie ściągnąć.

Zespół sobie wymyślił tak: daje w październiku płytę do scignięcia z internetu, każdy ustala sobie sam cenę jaką zapłaci za nią. W grudniu będzie można już kupic płytę w pudełku z bonusowymi trackami w cenie około 200 złotych. Pomysł ciekawy, ale czy każdy artysta tak teraz będzie sprzedawał albo rozdawał płyty? Jedno jest pewne, że na polskich fanach Radiohead to nie zarobi.

Dobra, teraz powiem coś niecoś o płycie. Mam ją od kilku dniu. Przesłuchałem ją kilka razy. I tak szczerze mówiąc to boje się ją zrecenzować. Bo o co mi chodzi? A no o to, że płyta teraz jest według mnie dobra, ale za pół roku może się okazać, że jest jednak genialna a ja tego teraz nie dostrzegłem, albo na odwrót, że jest słaba.

Pierwsze piosenki tak średnio mnie pociągają. Brzmi to tak jak z Erasera nieszczęsnego. Takie jakieś dziwne elektryczne nuty. Można by spróbować z tym do dyskoteki iść. Dalsza część In Rainbows niesamowita. Podoba mi się ta melancholia. Radiohead jeszcze długo zostanie poza zasięgiem. Te utwory pokazują czym jest muzyka „radiogłowych”. All I Need oraz Weird Fishes/Arpeggi idealnie odzwierciedlają wartość Radiohead. A perełką całej płyty jest utwór Jigsaw Falling Into Place. Thom Yorke jest z pewnością geniuszem w swoim fachu, ale tylko w pracy grupowej bo jego solo mnie nie powaliło, jeszcze (napisze kiedyś o tym). No i całość kończy się piękną balladą Videotape.

Płyta dobra. Dużo klawiszy, porywających melodii oraz konkretne teksty. niektóre piosenki tylko im trochę uwłaczają. Myślę, że nie potrzebnie tyle eksperymentują z muzyką. Chociaż może dzięki tym eksperymentom są dziś taką renomą? Dobra i na koniec ocen. Do ideału jeszcze brakuje, ale na 8 w pełni ta płyta zasługuje.

6 uwag do wpisu “Radiohead – In Rainbows

  1. Z tą dyskoteka to pan przesadził. Dlaczego dobrą elektronikę porównujesz do mózgojebczej techniawki? A Radiohead bez eksperymentów raczej trudno sobie wyobraźić, zgodzisz się? To w końcu już zupełnie inny zespół niż ten z czasów The Bends czy OKC, a świat poszedł do przodu. Radiogłowi starają się rozwijać i chwała im za to. Hajlajty? zdecydownie 15 steps, faust arp, house of cards, videotype, all i need – i aż sam się dziwię, bo wymieniłem połowę płyty. Zaskoczę Cię… In Rainbows oceniam tak samo jak Ty (8/10). Wysoko na mojej tegorocznej liście.
    Yo

  2. o ja głupi, jak mogłem zapomnieć o świetnych tekstach…
    1) „You’ll go to hell for what your dirty mind is thinking”
    2) „No matter what happens now
    I won’t be afraid
    Because i know today has been
    The most perfect day i’ve ever seen”
    3) „I don’t want to be your friend
    I just want to be your lover”
    4) „Throw your keys in the bowl
    Kiss your husband goodnight”
    5) „All the lies run around my face”
    6) „I have no idea what you are talking about”

  3. Widzę, że …
    Widze że sytronka jest bardzo pomocna i ciekawa.
    Teledyski, youtube…
    stronka na poziomie :).
    Kocham teledyski i Gwiazdy tańczą na lodzie.
    Dobrze, że są jeszcze takie strony, które podniosą
    człowieka na duchu i przekonają go, że nie jest sam.
    Buziaczki, robaczki:)

Skomentuj

