Euro 2012 w Polsce i Ukrainie!

W dniu dzisiejszym w Cardiff został wybrany organizator Mistrzostw Europy w 2012 roku. Będzie nim Polska wraz z Ukrainą. Jest to pierwsza impreza tego typu, której Polska i Ukraina będą organizatorami.

Polska uzyskała 8 głosów na 12 możliwych. Na drugim miejscu z czterema głosami był Włochy natomiast Chorwacja i Węgry nie uzyskały żadnego głosu. Do wygrania wydawały się faworytem Włochy, które mają doświadczenia w organizowaniu tego typu imprez, jednak to Polska i Ukraina ostatecznie zwyciężyły.

Gdzie będą odbywały się dokładnie mistrzostwa? W Polsce wyznaczone zostały cztery główne miasta: Warszawa, Wrocław, Poznań oraz Gdańsk a jako dodatkowe: Chorzów oraz Kraków. Na Ukrainie natomiast cztery główne miasta to: Kijów, Lwów, Donieck oraz Dniepropietrowsk, jako miast dodatkowe: Odessa. W Warszawie oraz Gdańsku powstaną nowe stadiony, natomiast w pozostałych miastach zostaną rozbudowane tamtejsze stadiony. Budowa oraz modernizacja wszystkich stadionów ma potrwać do 2010 roku.

Poza tym rozbudowana zostanie komunikacja w obydwu państwach. W Polsce ma powstać 600 kilometrów autostrad. Rozbudowana zostanie także kolej oraz lotniska. Na torach mają się pojawić nowe, szybsze oraz bezpieczniejsze koleje.

Ze wstępnych planów wynika, że mecz otwarcia zostanie rozegrany w Warszawie a finał w Kijowie. Mecze półfinałowe natomiast rozegrane byłyby w Warszawie oraz Doniecku. Na stadionie Śląskim zostaną rozegrane tylko mecze grupowe, to samo się tyczy Krakowa.

5 uwag do wpisu “Euro 2012 w Polsce i Ukrainie!

  1. RECZ jak mi to pierwszy powiedziałeś to myślałem że se jajca robisz. A TO BYŁA INFORMACJA DNIA!!!!!!!!! wiesz jak się ziomki z mojej klasy cieszyli jak im to zakomunikowałem jako pierwszy, 🙂 SUPER jest pięknie 🙂 Pozdrawiam

  2. A ja muszę powiedzieć, że się zajebiście cieszę z tego faktu bo wydaje mi się, że to nie tylko pomoże polskiej piłce ale i gospodarce. A poza tym Mój ojciec właściwie organizuje Euro 2012! Mój ojciec prowadzi prace remontowe na Stadionie Śląskim.

Skomentuj

